AUTO A MOTOŠport

Ako opraviť hrdzu na aute – Oprava hrdze na aute

Ako opraviť hrdzu na aute. Pokiaľ sú panely karosérie vozidla vyrobené z ocele, budú hrdzavieť. Skôr či neskôr sa korózii na autách nevyhnete. Ak sa však s hrdzou vysporiadate včas, môžete zabrániť jej šíreniu a vytlačiť z vozidla niekoľko rokov navyše.

 

Ako opraviť hrdzu na aute

 

Ako opraviť hrdzu na aute

Oprava hrdze nie je náročná, ale je časovo náročná (hlavne čakanie na zaschnutie základného náteru a farby medzi jednotlivými krokmi). Na spotrebný materiál, ako je brúsny papier, základný náter, maskovacia páska a polyetylénová fólia, handra na lepenie, leštiaca hmota a retušovacia farba a bezfarebný lak, si naplánujte približne 150 eur. Vyberte si pokojný, zamračený deň a vyhraďte si celý deň na opravu najčastejších miest hrdze na kapote a dverách.

 

Nakupujte spotrebný materiál

 

Nakupujte spotrebný materiál

 

  • Najprv si nájdite kód farby výrobcu vozidla.
    Poznámka: Kód farby sa môže nachádzať na rôznych miestach na karosérii, v motorovom priestore alebo v kufri, prípadne na iných miestach.
  • Kúpte si automobilovú retušovaciu farbu v litrových a štvrťlitrových baleniach na použitie v striekacej pištoli, v aerosólových plechovkách alebo vo valčekových guličkových aplikátoroch.
    Profesionálny tip: Aj keď viete, ako používať striekaciu pištoľ, miešanie automobilovej farby s reduktorom, aby zodpovedala teplotným a vlhkostným podmienkam, môže byť veľmi zložité. Neodporúčame to. Namiesto toho si kúpte aerosólové plechovky na väčšie opravy a valčekové aplikátory na opravu škrabancov.
    Poznámka: Väčšina vozidiel neskorších modelov bola lakovaná základnou/čiernou farbou. Základný lak obsahuje len pigment a spojovacie živice – bezfarebný lak je len lesklý.
  • Kúpte rovnaké množstvo základného aj bezfarebného laku.
  • Budete tiež potrebovať epoxidový samoleptací základný náter, ktorý sa zakusuje do holého kovu, a základný lak, ktorý udrží farbu. Ako opraviť hrdzu na aute.
  • Kúpte si brúsny papier so zrnitosťou 40, 600 a 1 000, brúsny blok, odstraňovač mastnoty a vosku, polyetylénovú fóliu, maliarsku pásku, lepiacu handru a handru z mikrovlákna.

 

Maskovanie opravovanej oblasti

 

Maskovanie opravovanej oblasti

Predný okraj polyetylénovej fólie prelepte páskou niekoľko metrov od miesta opravy, aby ste mali priestor na vmiešanie retušovacej farby do dobrých oblastí.

 

Odstráňte hrdzu – Ako opraviť hrdzu na aute

 

 

 

  • Škrabkou odlomte všetky pľuzgiere.
  • Miesta hrdze prebrúste až na holý kov pomocou brúsneho papiera so zrnitosťou 40.
  • Zväčšite vybrúsenú plochu, aby ste mali priestor na zjemnenie okrajov.
  • Prejdite na brúsny papier so zrnitosťou 120, aby ste okraje opravovanej oblasti zjemnili.
  • Dokončite brúsenie brúsnym papierom so zrnitosťou 220.
  • Na odstránenie čiastočiek z odmaskovanej oblasti použite handru.

 

Čistenie pomocou čistiaceho prostriedku

 

Čistenie pomocou čistiaceho prostriedku

 

  • Ak hrdza vytvorila v kovovom povrchu jamky, môžete ich teraz vyplniť plničom karosérie alebo počkať, kým epoxidový základný náter zaschne, a naniesť viac vrstiev základného náteru.
  • Celú odmaskovanú oblasť vyčistite prostriedkom na umývanie riadu, ktorý znižuje mastnotu, a následne ju opláchnite čistou vodou.
  • Nechajte ju vyschnúť.
  • Oblasť utrite handričkou, ktorá nepúšťa vlákna, aby ste odstránili zvyšky prachu alebo žmolkov.
  • Naneste prípravné rozpúšťadlo výrobcu farby.
  • Najdrahšie auto na svete – 10 najdrahších aut

 

Naneste epoxidový základný náter a potom základný náter s výplňou

 

Naneste epoxidový základný náter a potom základný náter s výplňou

 

  • Výplňový základný náter nastriekajte v silnejších vrstvách, aby ste pokryli celú opravovanú oblasť.
  • Plechovku mierne odsuňte od povrchu a zmiešajte ju s okolitou natretou plochou.
    Profesionálny tip: Samoleptací epoxidový základný náter poskytuje silné spojenie s holým kovom, preto ho použite ako prvú vrstvu.
  • Nastriekajte dve až tri stredne hrubé vrstvy, pričom medzi jednotlivými vrstvami ponechajte odporúčaný čas čakania uvedený na etikete (zvyčajne 15 minút).
  • Počkajte celú hodinu, kým epoxid zaschne na dotyk (dlhšie, ak je vonku vlhko).

 

Brúsenie základného náteru – Ako opraviť hrdzu na aute

 

Brúsenie základného náteru - Ako opraviť hrdzu na aute

 

  • Začnite s mokrým brúsnym papierom so zrnitosťou 600. Vyhlaďte základný náter a zjemnite okraje.
  • Prejdite na mokrý brúsny papier so zrnitosťou 1 000 a finálne prebrúste celú opravu vrátane zmiešaných oblastí.
  • Umyte čistou vodou a nechajte vyschnúť.
  • Zaschnutý epoxidový základný náter utrite handričkou, ktorá nepúšťa vlákna.
  • Naneste dve až tri silnejšie vrstvy základného náteru lakového plniča, pričom medzi jednotlivými vrstvami nechajte čas na schnutie.
  • Pred brúsením nechajte lakový základný náter zaschnúť, kým nie je suchý na dotyk – najmenej jednu hodinu.
  • Kvapky a ohyby prebrúste brúsnym papierom so zrnitosťou 320.
  • Potom celú opravovanú oblasť definitívne prebrúste.
  • Ktoré auto má najväčší kufor ? Top 14 aut

 

Naneste farebný základný náter

 

Naneste farebný základný náter

 

  • Držte nádobu so sprejom vo vzdialenosti asi 12 cm od povrchu a nastriekajte opravovanú oblasť.
  • Začnite od spodnej časti opravy a nanášajte farebný náter v radoch zľava doprava, pričom každý prechod prekrývajte približne o jednu tretinu.
  • Farbu pomaly nanášajte do opravy a okolitých oblastí v dvoch až troch vrstvách.
  • Medzi jednotlivými vrstvami nechajte približne 10 až 15 minút.
  • Základnú vrstvu nechajte zaschnúť, kým nie je suchá na dotyk, najmenej 60 minút.
    Profesionálny tip: Nebrúste základný náter (najmä metalické farby), pokiaľ ste nevytvorili previsy. V takom prípade zľahka prebrúste a potom prelakujte dotknuté miesta. Ako opraviť hrdzu na aute.

 

Nastriekajte bezfarebný lak

 

  • Naneste niekoľko vrstiev bezfarebného laku, pričom medzi jednotlivými vrstvami ponechajte odporúčaný čas schnutia.
  • Postupne zapracujte bezfarebný lak do okolitých lakovaných oblastí, aby ste dosiahli hladkú líniu prelínania.
    Poznámka: Toto je najťažšia časť, pretože všetky bezfarebné nátery ľahko stekajú, čo zničí vzhľad vášho laku. Ak sa v bezfarebnom laku vytvorí stekanie, musíte ho nechať zaschnúť aspoň 48 hodín a až potom sa ho pokúsiť opraviť jemným brúsnym papierom a leštiacou hmotou. Potom budete musieť prelakovať vybrúsenú oblasť. Preto si nacvičte striekanie na kúsok kartónu, aby ste získali cit pre trysku a rýchlosť nanášania.
  • Pred jazdou na vozidle nechajte bezfarebný lak niekoľko hodín zaschnúť a pred leštením ho nechajte zaschnúť aspoň 48 hodín.
  • Najrýchlejšie auto na svete – top 10 najrýchlejšie autá

Opravu vyleštite – Ako opraviť hrdzu na aute

 

Opravu vyleštite - Ako opraviť hrdzu na aute

 

Pomocou starého bavlneného trička alebo handričky z mikrovlákna a leštiacej zmesi ručne vyleštite opravenú oblasť.
Profesionálny tip: Na tento krok nepoužívajte leštiaci stroj. Pred voskovaním počkajte aspoň 30 dní. Plešatenie a ako mu čeliť , Vypadávanie vlasov u mužov.

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button