STAROSTLIVOSŤ O DETIŽivotný štýl

Motivácia pre deti – Ako motivovať deti

Motivácia pre deti. Aký je najlepší spôsob motivácie detí? Vnútorná motivácia učiť sa o svete okolo nás sa začína už v detstve. Tento typ motivácie možno buď podporiť, alebo potlačiť skúsenosťami, ktoré dospelí deťom poskytujú. Psychologický výskum poukazuje na súbor sľubných prístupov, ktoré môžu rodičia a odborníci z praxe využiť na podporu pozitívnej motivácie a učenia sa počas vývoja.

Motivácia pre deti

 

Motivácia pre deti

 

Bábätká sa prirodzene orientujú na nové predmety a udalosti. Odvracajú zrak od predmetov, ktoré sú im príliš známe, ale aj od nových, ktoré sú príliš zložité. Niekedy sa to nazýva „Goldilocksov efekt“: veci sú zaujímavé, keď sú nové, ale nie príliš nové. Pri interakcii s dojčatami si všímajte, čomu venujú pozornosť, a venujte sa im v súvislosti s ich záujmami.

Vyvolávajte zvedavosť

 

Vyvolávajte zvedavosť

Aj dojčatá sa snažia skúmať predmety – najmä tie, ktoré sa správajú prekvapivým spôsobom. Keď im niečo spadne na zem alebo to hodia, snažia sa zistiť, čo sa bude diať ďalej. Poskytnite deťom príležitosti na interakciu s novými predmetmi – a nechajte ich viesť a učiť sa!

 

Podporujte hravé skúmanie detí

 

Podporujte hravé skúmanie detí

 

Ak majú deti všetkých vekových kategórií príležitosť, spontánne sa zapájajú do hry. Práve zložky hry sú tými, ktoré podporujú učenie: hra je vnútorne motivujúca, predstavuje príležitosť na nové zážitky a učenie sa od iných, vyžaduje si aktívne zapojenie a môže posilňovať sociálne väzby a znižovať stres. Keď je život zaneprázdnený alebo chaotický, môže byť ťažké nájsť si čas a priestor na podporu detskej hry, ale je to dôležitý aspekt rozvoja.

 

Uprednostňujte sociálnu interakciu počas učenia – Motivácia pre deti

 

Uprednostňujte sociálnu interakciu počas učenia - Motivácia pre deti

 

V digitálnom veku existuje mnoho vzdelávacích, počítačových aplikácií určených pre deti už od 6 mesiacov. Ani tie najlepšie navrhnuté a najefektívnejšie aplikácie však nemôžu nahradiť reálne sociálne interakcie s dospelými a rovesníkmi.

V jednej štúdii sa bábätká učili prvky jazyka efektívnejšie, keď boli tvárou v tvár s učiteľom alebo na videu. Najnovší výskum ukazuje, že malé deti sa môžu učiť z digitálnych médií, ako sú napríklad dotykové tablety, ale zdá sa, že sociálna interakcia počas tohto učenia je nevyhnutná.

 

Vyzývajte deti len dostatočne

 

Vyzývajte deti len dostatočne

Deti sú motivované pracovať na dosiahnuteľných cieľoch. Od detstva je na udržanie motivácie potrebné úsilie, ale úspech musí byť možný. Motiváciu strácajú, keď je úloha príliš jednoduchá, ale aj vtedy, keď je taká ťažká, že je neprekonateľná. Videohry účinne využívajú tento základný princíp učenia a neustále zvyšujú úroveň náročnosti na základe individuálneho výkonu dieťaťa. Snažte sa prispôsobiť výzvu podľa aktuálnych schopností dieťaťa a poskytnite mu rýchlu spätnú väzbu na jeho výkon.

 

Dajte deťom možnosť konať – Motivácia pre deti

 

Dajte deťom možnosť konať - Motivácia pre deti

 

Deti sú viac motivované, keď majú určitý stupeň sebaurčenia a môžu sa rozhodnúť pre úlohy, ktoré sú pre ne osobne zmysluplné. Ak majú možnosť výberu projektov alebo aspoň trochu priestoru na voľbu, ako sa úloha vykoná, je pravdepodobnejšie, že deti zostanú zapojené. Motivácia pre deti. Omaľovanka kačka 20 omaľovaniek kačiek zadarmo

 

Stimuly poskytujte len v nevyhnutných prípadoch

Keď sú deti náhle odmenené za niečo, čo ich baví a robia to dobrovoľne, môžu to začať robiť len vtedy, keď vedia, že potom dostanú kompenzáciu. Všade, kde je to možné, využite prirodzenú zvedavosť detí a ich sklon pracovať na dosiahnuteľnom cieli, a nie sľubovať odmenu.

Chváľte skôr proces ako výsledok – Motivácia pre deti

Keď deti chválime za ich intelekt alebo úroveň zručností – alebo za známku či zlatú medailu. Ktorú získali – môže to viesť k orientácii na výkon. Môžu byť motivované dosiahnuť ďalšie odmeny, ale môžu sa tiež naučiť vyhýbať sa náročným činnostiam. V ktorých by nemuseli vynikať, zo strachu pred negatívnym hodnotením. Motivácia pre deti. Účesy pre riedke vlasy

Tlak na výkon sa zvyšuje, keď deti v škole postupujú vyššie, a okrem zníženej radosti z učenia sa spája aj s depresiou a úzkosťou. Keď deti pochválime za ich snahu a pomôžeme im vnímať neúspech ako príležitosť učiť sa a zlepšovať sa (namiesto toho, aby sa sústredili len na výsledok). Budú viac motivované tvrdo pracovať a s väčšou pravdepodobnosťou budú veriť, že môžu dosiahnuť to, čo si zaumienia.

 

Udržujte s dospievajúcimi úzke spojenie – Motivácia pre deti

 

Dospievanie je obdobie, keď mnohí mladí ľudia riskujú a posúvajú hranice. Tento trend do veľkej miery odráža prirodzený sklon k novým a vzrušujúcim zážitkom. Ktoré maximalizujú možnosti učenia a sú dôležité pri prechode k samostatnosti. Keďže dospievajúci sú viac motivovaní súhlasom svojich rovesníkov, môže byť spoločensky prospešné nasledovať lídrov, ktorí riskujú, alebo vyniknúť prekročením hraníc. Dospievajúci s blízkymi rodinnými vzťahmi sú však menej náchylní riskovať.

ňVysoká podpora rodičov a otvorený dialóg sa spájajú s menším počtom problémových správaní vrátane menšieho zneužívania návykových látok a delikvencie. Buďte empatickí a podporujúci, pretože viete, že mládež prechádza zmenami v mozgu, tele a sociálnych vzťahoch, ktoré môžu spôsobiť, že rizikové správanie je pre nich príťažlivé. Udržujte otvorené komunikačné linky – a pozorne sledujte dospievajúcich.

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button