Zdravie

Čo obsahuje vlákninu 20 potravín s vysokým obsahom vlákniny

Čo obsahuje vlákninu – 20 potravín s vysokým obsahom vlákniny. Vláknina je veľmi dôležitá . Vláknina udržiava telo v zdravej kondičke. Podporuje chudnutie, znižuje hladinu cukru v krvi bojuje proti zápche. Odporúča sa konzumovať asi 14gramov vlákniny na každých 1000 kalórií . To je zhruba zhruba 24 gramov vlákniny pre ženy a 38 gramov pre mužov za deň.

 

Našťastie príjem vlákniny je možné zvýšiť, jednoducho do svojej stravy pridajte potraviny s vysokým obsahom vlákniny.

 

Čo je to vláknina?

 

Vláknina je všeobecný pojem, ktorý sa vzťahuje na akýkoľvek typ sacharidov, ktoré vaše telo nedokáže stráviť. A však aj keď telo nepoužíva vlákninu na palivo, neznamená to že nie je pre vaše telo potrebná.

Vláknina môže pri konzumácii ponúknuť nasledujúce výhody:

  • Znižuje hladinu cholesterolu.
  • Udržuje zdravú hmotnosť. Potraviny s vysokým obsahom vlákniny, ako je ovocie a zelenina, majú nižší obsah kalórií. Vláknina tiež môže spomaliť trávenie v žalúdku, cítite sa dlhšie sýti.
  • Pomáha proti zápche . Zvyšuje objem zažívacieho traktu. Vláknina prirodzene dodáva tráviacemu traktu objem, pretože vaše telo ho nestrávi. To stimuluje črevá.
  • Podporuje udržať hladinu cukru v krvi. Vášmu telu môže trvať dlhšie, kým rozloží potraviny s vysokým obsahom vlákniny. To vám pomôže udržiavať stabilnejšiu hladinu cukru v krvi, čo je obzvlášť užitočné pre tých, ktorí majú cukrovku .
  • Znižuje vznik rakoviny tráviaceho traktu. Konzumácia vlákniny môže mať ochranné účinky proti určitým typom rakoviny, vrátane rakoviny hrubého čreva.
  • Vláknina ponúka veľa zdravotných výhod, ale je dôležité, aby ste potraviny obsahujúce vlákninu začleňovali postupne v priebehu niekoľkých dní, aby ste sa vyhli nepriaznivým účinkom, ako sú nadúvanie a plynatosť. Ak prijímate veľké množstvo vlákniny, zvýšte príjem tekutiny, tým môžete nadúvanie zmierniť.
  • Krajšie oči 10 tipov na krásne a svetlé oči

 

Ako zvýšiť príjem vlákniny?

 

ako zvýšiť príjem vlákniny

 

Neviete ako zvýšiť príjem vlákniny? Je to veľmi jednoduché. Príjem vlákniny zvýšite tým, že začnete jesť viac potravín ktoré obsahujú vlákninu.

Čo obsahuje vlákninu ?

 

čo obsahuje vlákninu

 

Pozrite si zoznam potravín ktoré sú bohaté na vlákninu.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

 

Najlepšie zdroje vlákniny

 

najlepšie zdroje vlákniny

 

Najlepšie zdroje vlákniny sú ovocie, zelenina, strukoviny ale aj rôzne orechy. Pozrite si náš zoznam potravín ktoré obsahujú vlákninu.

 

Obsah vlákniny v potravinách tabuľka

 

obsah vlákniny v potravinách tabuľka

 

Pozrite si niektoré zaujímavé potraviny s vysokým obsahom vlákniny v tabuľkách.

Raňajky bohaté na vlákninu

 

raňajky bohate na vlákninu

 

Ak chcete raňajky bohaté na vlákninu, určite d nich zaraďte príjem ovocia a zeleniny. Ovocie a zelenina sú skvelou rannou nádielkou vlákniny, no nezabudnite aj na zdravý príjem iných dôležitých látok, takže nevylučujte ani šumku a maslo.

 

1. Hrušky (3,1 gramu)

 

1. hruška

 

Hrušky sú obľúbeným ovocím, sú chutné a výživné. Hrušky sú jedným z najlepších ovocných zdrojov vlákniny.
Obsah vlákniny: 3,1 gramu na 100 gramov

 

2. Jahody (2 gramy)

 

2. Jahody

Jahody sú vynikajúcou zdravou možnosťou, s vysokým obsahom vlákniny. Jahody patria medzi ovocie s najväčšou výživovou hodnotou. Obsahujú množstvo vitamínu C, mangánu a rôznych silných antioxidantov.
Obsah vlákniny: 2 gramy na 100 gramov

 

3. Avokádo (6,7 gramov)

 

3. Avokádo

 

Avokádo je jedinečné ovocie. Namiesto toho, aby mal vysoký obsah sacharidov, je nabité zdravými tukmi. Avokádo má veľmi vysoký obsah vitamínu C, draslíka, horčíka, vitamínu E a rôznych vitamínov skupiny B.
Obsah vlákniny: 6,7 gramu na 100 gramov.

 

4. Jablká (2,4 gramov) Čo obsahuje vlákninu

 

4. Jablko

Jablká patria medzi najchutnejšie a najobľúbenejšie ovocie. Môžu sa pochváliť vysokým obsahom vlákniny.
Obsah vlákniny: 2,4 gramu na 100 gramov.

 

5. Maliny (6,5 gramov)

 

5.Maliny

 

Maliny sú vysoko výživné s veľmi výraznou chuťou. Sú nabité vitamínom C a mangánom.
Obsah vlákniny: 6,5 gramu na 100 gramov.

 

6. Banány (2,6 gramov)

 

6. Banány Čo obsahuje vlákninu

Banány sú dobrým zdrojom mnohých výživných látok, vrátane vitamínu C, vitamínu B6 a draslíka. Zelený alebo nezrelý banán obsahuje aj značné množstvo rezistentného škrobu, čo je druh nestráviteľného sacharidu, ktorý funguje ako vláknina.
Obsah vlákniny: 2,6 gramu na 100 gramov.

 

Ďalšie ovocie Čo obsahuje vlákninu :

Čučoriedky: 2,4 gramu na 100 gramov.
Ostružiny: 5,3 gramu na 100 gramov.

 

7. Mrkva (2,8 gramov)

 

Mrkva Čo obsahuje vlákninu

 

Mrkva je koreňová zelenina, je chutná, chrumkavá a vysoko výživná. Má vysoký obsah vitamínu K, vitamínu B6, horčíka a beta karoténu, antioxidantu, ktorý sa vo vašom tele premení na vitamín A.
Obsah vlákniny: 2,8 gramu na 100 gramov.

 

8. Repa (2,8 gramov) Čo obsahuje vlákninu

 

repa Čo obsahuje vlákninu

 

Cvikla alebo červená repa je koreňová zelenina s vysokým obsahom rôznych dôležitých živín, ako sú foláty, železo, mangán a draslík. Cvikla je tiež nabitá anorganickými dusičnanmi, čo sú živiny, ktoré majú rôzne výhody spojené s reguláciou krvného tlaku a výkonnosťou.
Obsah vlákniny: 2,8 gramu na 100 gramov.

Tipy na starostlivosť o vlasy: 6 spôsobov, ako zabrániť suchým, krehkým a nezvládnuteľným vlasom

9. Brokolica (2,6 gramov)

 

 Brokolica Čo obsahuje vlákninu

Brokolica je jedna z potravín s najvyššou výživnou hodnotou na svete. Je nabitá vitamínom C, vitamínom K, kyselinou listovou, vitamínmi skupiny B, draslíkom, železom a mangánom ďalej obsahuje antioxidanty a účinné živiny bojujúce proti rakovine. Brokolica má v porovnaní s väčšinou zeleniny pomerne vysoký obsah bielkovín.
Obsah vlákniny: 2,6 gramu na 100 gramov.

 

10. Artičoka zeleninová (5,4 gramov)

 

 Artičoka zeleninová Čo obsahuje vlákninu

 

Artičok je zelenina ktorá má vysoký obsah mnohých výživných látok a je jedným z najlepších zdrojov vlákniny na svete.
Obsah vlákniny: 5,4 gramu na 100 gramov.

 

11. Ružičkový kel (3,8 gramu)

 

Ružičkový kel Čo obsahuje vlákninu

 

Ružičkový kel je zelenina, ktorá sa podoba brokolici. Má vysoký obsah vitamínu K, draslíka, folátov a silných antioxidantov bojujúcich proti rakovine.
Obsah vlákniny: 3,7 gramu na 100 gramov.

 

Ďalšia zelenina Čo obsahuje vlákninu :

 

Takmer všetka zelenina obsahuje značné množstvo vlákniny. Medzi ďalšiu zeleninu s vysokým obsahom vlákniny patria:

Kel: 3,6 gramov
Špenát: 2,2 gramov
Paradajky: 1,2 gramov

12. Šošovica (7,3 gramov)

 

šošovica Čo obsahuje vlákninu

Šošovica je celkom lacná a patrí medzi najvýživnejšie jedlá. Majú vysoký obsah bielkovín a sú nabité mnohými dôležitými výživnými látkami.
Obsah vlákniny: 7,3 gramov na 100 gramov.

 

13. Fazuľa (6,8 gramov)

 

fazuľa

 

Fazuľa je obľúbeným druhom strukovín. Rovnako ako iné strukoviny, sú nabité rastlinnými bielkovinami a rôznymi výživnými látkami.
Obsah vlákniny: 6,8 na 100 gramov.

 

14. Hrach (8,3 gramov) Čo obsahuje vlákninu

 

hrach

Hrach je výbornou strukovinou s vysokým obsahom vlákniny.
Obsah vlákniny: 8,3 na 100 gramov.

 

15. Cícer (7 gramov)

 

Cícer

Cícer je ďalší druh strukovín, ktorý je nabitý živinami vrátane minerálov a bielkovín. Čo obsahuje vlákninu.
Obsah vlákniny: 7,6 na 100 gramov.

 

Ostatná strukovina Čo obsahuje vlákninu 

Väčšina strukovín obsahuje veľa bielkovín, vlákniny a rôznych živín. Ak sú správne pripravené, patria k najlacnejším zdrojom kvalitnej výživy na svete.

Medzi ďalšie strukoviny s vysokým obsahom vlákniny patria:

Varené čierne fazule: 8,7 gramov
Varená edamame: 5,2 gramov
Varená fazuľa lima: 7 gramov
Pečená fazuľa: 5,5 gramov

 

16. Quinoa (2,8 gramu)

 

Quinoa

 

Quinoa je pseudoobilnina, ktorá sa za posledných pár rokov stala neuveriteľne populárnou medzi ľuďmi, ktorí si vážia zdravie. Je nabitá mnohými výživnými látkami, vrátane bielkovín, horčíka, železa, zinku, draslíka a antioxidantov. Čo obsahuje vlákninu.
Obsah vlákniny: 2,8 na 100 gramov.

 

17. Ovos (10,1 gramov)

 

ovos

 

Čo obsahuje vlákninu. Ovos patrí medzi najzdravšie obilné potraviny na planéte. Má vysoký obsah vitamínov, minerálov a antioxidantov. Obsahujú účinnú rozpustnú vlákninu zvanú beta glukán, ktorá má zásadné priaznivé účinky na hladinu cukru a cholesterolu v krvi.
Obsah vlákniny: 10,1 gramov na 100 gramov.

 

18. Popcorn (14.4 gramov)

 

 Čo obsahuje vlákninu popcorn

Ak je vaším cieľom zvýšiť príjem vlákniny, popcorn môže byť najlepším občerstvením, ktoré môžete jesť. Popcorn popcorn má veľmi vysoký obsah vlákniny.
Obsah vlákniny: 14,4 gramu na 100 gramov.

Ostatné zrno Čo obsahuje vlákninu

Takmer všetky celozrnné výrobky majú vysoký obsah vlákniny.

 

19. Mandle (13,3 gramov)

 

mandle Čo obsahuje vlákninu

 

Čo obsahuje vlákninu.Mandle sú obľúbeným druhom stromových orechov. Majú vysoký obsah mnohých výživných látok, vrátane zdravých tukov, vitamínu E, mangánu a horčíka.
Obsah vlákniny: 4 gramy na 3 polievkové lyžice alebo 13,3 gramov na 100 gramov.

 

20. Chia semienka (34,4 gramov)

 

Chia semienka Čo obsahuje vlákninu

Chia semienka sú malé čierne semiačka, ktoré sú v komunite prírodného zdravia nesmierne populárne. Sú vysoko výživné a obsahujú vysoké množstvo horčíka, fosforu a vápnika. Chia semienka môžu byť tiež najlepším zdrojom vlákniny na svete.
Obsah vlákniny: 34,4 gramov na 100 gramov.

Ostatné orechy a semená Čo obsahuje vlákninu

Väčšina orechov a semienok obsahuje značné množstvo vlákniny. Príklad:
Čerstvý kokos: 9 gramov
Pistácie: 10 gramov
Vlašské orechy: 6,7 gramov
Slnečnicové semená: 11,1 gramov
Tekvicové semiačka: 6,5 gramov
Všetky hodnoty sú pre 100-gramovú porciu.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button