Zdravie

Prečo jesť uhorky – 7 zdravotných výhod

Prečo jesť uhorky – 7 zdravotných výhod. Hoci sa uhorka bežne považuje za zeleninu, v skutočnosti je to ovocie. Má vysoký obsah prospešných živín, ako aj určitých rastlinných zlúčenín a antioxidantov, ktoré môžu pomôcť liečiť niektoré ochorenia a dokonca im predchádzať.

 

Prečo jesť uhorky

 

Prečo jesť uhorky

 

Uhorky majú tiež nízky obsah kalórií a obsahujú veľké množstvo vody a rozpustnej vlákniny, takže sú ideálne na podporu hydratácie a pomoc pri chudnutí. V tomto článku sa bližšie pozrieme na niektoré z hlavných zdravotných prínosov konzumácie uhoriek.

1. Má vysoký obsah živín

 

1. Má vysoký obsah živín

Uhorky majú nízky obsah kalórií, ale vysoký obsah mnohých dôležitých vitamínov a minerálov.

Jedna 300-gramová neolúpaná surová uhorka obsahuje nasledujúce látky:

  • Kalórie: 45
  • Celkový obsah tuku: 0 gramov
  • Sacharidy: 11 gramov
  • Bielkoviny: 2 gramy
  • Vláknina: 2 gramy
  • Vitamín C: 14 % RDI
  • Vitamín K: 62 % dennej dávky
  • Horčík: 2,5 % DIO (denná dávka): Horčík: 10 % denného príjmu
  • Draslík: 13 % dennej dávky
  • Mangán: 12 % dennej dávky
    Hoci typická veľkosť porcie je približne jedna tretina uhorky, takže konzumácia štandardnej porcie by poskytla približne jednu tretinu uvedených živín.

Okrem toho majú uhorky vysoký obsah vody. Uhorky sa v skutočnosti skladajú z približne 96 % vody

Ak chcete maximalizovať obsah živín, uhorky by sa mali konzumovať neolúpané. Lúpanie znižuje množstvo vlákniny, ako aj niektorých vitamínov a minerálov.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

2. Obsahujú antioxidanty

 

Obsahujú antioxidanty

Antioxidanty sú molekuly, ktoré blokujú oxidáciu, chemickú reakciu, pri ktorej vznikajú vysoko reaktívne atómy s nespárenými elektrónmi známe ako voľné radikály.

Hromadenie týchto škodlivých voľných radikálov môže viesť k viacerým typom chronických ochorení.

Oxidačný stres spôsobený voľnými radikálmi sa totiž spája s rakovinou a srdcovými, pľúcnymi a autoimunitnými ochoreniami. Ovocie a zelenina vrátane uhoriek sú obzvlášť bohaté na prospešné antioxidanty, ktoré môžu znížiť riziko týchto ochorení. V jednej štúdii sa merala antioxidačná sila uhoriek tým, že sa 30 starším dospelým ľuďom podával uhorkový prášok.

Na konci 30-dňovej štúdie spôsobil uhorkový prášok výrazné zvýšenie viacerých markerov antioxidačnej aktivity a zlepšenie antioxidačného stavu.

Je však dôležité poznamenať, že uhorkový prášok použitý v tejto štúdii pravdepodobne obsahoval väčšiu dávku antioxidantov, ako by ste skonzumovali v bežnej porcii uhorky.

Iná štúdia skúmala antioxidačné vlastnosti uhoriek a zistila, že obsahujú flavonoidy a taníny, čo sú dve skupiny zlúčenín, ktoré sú obzvlášť účinné pri blokovaní škodlivých voľných radikálov.

 

3. Podporuje hydratáciu

 

Podporuje hydratáciu

Voda je pre fungovanie vášho tela kľúčová a zohráva množstvo dôležitých úloh. Podieľa sa na procesoch, ako je regulácia teploty a transport odpadových produktov a živín. Správna hydratácia môže v skutočnosti ovplyvniť všetko od fyzického výkonu až po metabolizmus.

Hoci väčšinu potreby tekutín uspokojíte pitím vody alebo iných tekutín, niektorí ľudia môžu až 40 % celkového príjmu vody získať z potravy. Dobrým zdrojom vody vo vašej strave môže byť najmä ovocie a zelenina.

 

V jednej štúdii sa hodnotil stav hydratácie a zhromažďovali sa záznamy o stravovaní 442 detí. Zistilo sa, že zvýšený príjem ovocia a zeleniny bol spojený so zlepšením stavu hydratácie.

Keďže uhorky sa skladajú približne z 96 % z vody, sú obzvlášť účinné pri podpore hydratácie a môžu vám pomôcť pokryť dennú potrebu tekutín.

 

4. Môže pomôcť pri chudnutí – Prečo jesť uhorky

 

Môže pomôcť pri chudnutí - Prečo jesť uhorky
Môže pomôcť pri chudnutí – Prečo jesť uhorky

Uhorky by vám mohli pomôcť schudnúť niekoľkými rôznymi spôsobmi.

Po prvé, majú nízky obsah kalórií.

Každá jedna porcia 104 gramov obsahuje len 16 kalórií, zatiaľ čo celá  300-gramová uhorka obsahuje len 45 kalórií. To znamená, že môžete zjesť veľa uhoriek bez toho, aby ste pribrali ďalšie kalórie, ktoré vedú k priberaniu.

Uhorky môžu dodať sviežosť a chuť šalátom, sendvičom a prílohám a môžu sa používať aj ako náhrada za kalorickejšie alternatívy. Novoročné predsavzatia 40 nápadov správny začiatok roka

Okrem toho vysoký obsah vody v uhorkách môže pomôcť aj pri chudnutí.

V jednej analýze sa skúmalo 13 štúdií, ktoré zahŕňali 3 628 ľudí, a zistilo sa, že konzumácia potravín s vysokým obsahom vody a nízkym obsahom kalórií bola spojená s výrazným znížením telesnej hmotnosti.

 

5. Môže znižovať hladinu cukru v krvi

 

Môže znižovať hladinu cukru v krvi

Niekoľko štúdií na zvieratách a v skúmavkách ukázalo, že uhorky môžu pomôcť znížiť hladinu cukru v krvi a predchádzať niektorým komplikáciám cukrovky.

Jedna štúdia na zvieratách skúmala účinky rôznych rastlín na hladinu cukru v krvi. Ukázalo sa, že uhorky účinne znižujú a kontrolujú hladinu cukru v krvi. Prečo jesť uhorky.

V inej štúdii na zvieratách vyvolali u myší cukrovku a potom im podávali extrakt zo šupiek uhoriek. Uhorková šupka zvrátila väčšinu zmien súvisiacich s cukrovkou a spôsobila zníženie hladiny cukru v krvi.

Okrem toho sa v jednej štúdii na skúmavkách zistilo, že uhorky môžu byť účinné pri znižovaní oxidačného stresu a prevencii komplikácií súvisiacich s cukrovkou.

Súčasné dôkazy sú však obmedzené na štúdie na skúmavkách a zvieratách. Je potrebný ďalší výskum, aby sa zistilo, ako môžu uhorky ovplyvniť hladinu cukru v krvi u ľudí.

 

6. Mohli by podporiť pravidelnosť – Prečo jesť uhorky

 

Mohli by podporiť pravidelnosť - Prečo jesť uhorky

Konzumácia uhoriek môže pomôcť podporiť pravidelnú stolicu.

Dehydratácia je hlavným rizikovým faktorom zápchy, pretože môže zmeniť vodnú rovnováhu a sťažiť odchod stolice. Je pot nebezpečný pre vlasy? Ako mu čeliť

Uhorky majú vysoký obsah vody a podporujú hydratáciu. Hydratácia môže zlepšiť konzistenciu stolice, zabrániť zápche a pomôcť udržať pravidelnosť.

Okrem toho uhorky obsahujú vlákninu, ktorá pomáha regulovať pohyb čriev.

Najmä pektín, typ rozpustnej vlákniny, ktorý sa nachádza v uhorkách, môže pomôcť zvýšiť frekvenciu pohybu čriev. V jednej štúdii 80 účastníkov dopĺňalo pektín. Zistilo sa, že pektín zrýchlil pohyb črevných svalov a zároveň sa v črevách vyživujú prospešné baktérie, ktoré zlepšujú zdravie tráviaceho traktu.

 

7. Ľahko sa pridáva do stravy – Prečo jesť uhorky

 

Ľahko sa pridáva do stravy - Prečo jesť uhorky

Mierne uhorky s výrazne chrumkavou a osviežujúcou chuťou si bežne vychutnávame čerstvé alebo nakladané vo všetkých variantoch od šalátov až po sendviče. Čo je dobre na pankreas – Najlepšie (a najhoršie) potraviny

Uhorky sa často konzumujú aj surové ako nízkokalorické občerstvenie alebo sa dajú kombinovať s hummusom, olivovým olejom, soľou alebo šalátovým dresingom, aby dodali trochu viac chuti.

S trochou kreativity si uhorky môžete vychutnať na mnoho spôsobov.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button