Hľadám sponzora – 10 tipov ako prilákať sponzorov
Hľadám sponzora. Ak chcete zabezpečiť finančný úspech svojej ďalšej firemnej akcie, zvážte možnosť prilákania sponzorov podujatia, a tým aj prílev peňazí do pokladnice vašej akcie. Na druhej strane, ak ste manažér podujatia, ktorý ešte neuvažoval o finančných výhodách sponzorstva, nasledujúce kroky vám môžu pomôcť rozhodnúť sa tak urobiť.
Obsah článku:
Hľadám sponzora 10 tipov
Pripravili sme pre vás desať tipov, ako prilákať sponzorov na vaše ďalšie špeciálne podujatie, aby ste si zabezpečili lukratívne sponzorstvo, ktoré prinesie obojstranný úžitok vám aj vašim prispievateľom.
Vytvorenie zoznamu potenciálnych sponzorov podujatia
Pri zostavovaní návrhu na podujatie je prvým a najzrejmejším krokom zostavenie zoznamu spoločností a jednotlivcov, ktorí by mohli mať záujem a mali by prospech zo sponzorovania vášho firemného podujatia.
Najlepšími sponzormi budú pravdepodobne tí, ktorí vnímajú vaše potenciálne publikum ako priamy prínos pre svoju organizáciu. Inými slovami, musíte poznať psychografické a demografické údaje vašich potenciálnych účastníkov, aby ste ich mohli starostlivo priradiť k potenciálnym sponzorom podujatia.
Dôkladne preskúmajte svojich potenciálnych sponzorov
Nezabudnite preskúmať predajné a marketingové ciele potenciálnych sponzorov, ako aj všetky problémy, ktorým môžu v súčasnosti čeliť. Súčasťou vášho prieskumu by malo byť zistenie, aké podujatia sponzorovali v minulosti.
Buď si vyskúšajte, alebo jasne pochopte produkty a služby, ktoré vaši potenciálni sponzori podujatia dodávajú, aby ste sa uistili, že sa hodia k vášmu nadchádzajúcemu publiku.
Vžite sa do kože svojich sponzorov – Hľadám sponzora
Aby potenciálny sponzor sponzoroval vaše podujatie, musí mať pre svoju organizáciu jednoznačné výhody. Ak predstavíte výhody na základe očakávaní vašich potenciálnych sponzorov a položíte otázku: „Keby som bol na ich mieste, prečo by som chcel sponzorovať toto podujatie,“ urobíte to viac o nich ako o vás – ľudia vždy chcú vedieť, čo z toho majú!
Prezentujte svoje predchádzajúce podujatia
Ak zvažujú investíciu do vášho firemného podujatia, spoločnosti budú chcieť vidieť demografické údaje účastníkov z predchádzajúcich podujatí. Budú chcieť presne vedieť, kto sa zúčastnil na vašich podujatiach v minulosti a aký má toto publikum potenciál byť pre nich prínosom.
Uistite sa, že sa týmto podrobne zaoberáte vo svojom návrhu podujatia.
Sponzori podujatí chcú vedieť, ako bude vaše nadchádzajúce špeciálne podujatie vyzerať a ako sa na ňom budú cítiť. Preto je nevyhnutné, aby ste mali jasnú koncepciu podujatia a opísali, ako sa táto koncepcia bude rozvíjať. Ilustrovanie vašej koncepcie prostredníctvom takých vecí, ako sú marketingové materiály vášho podujatia, vám veľmi pomôže.
Inými slovami, vykreslite svojim potenciálnym sponzorom obraz, aby si vedeli predstaviť, do čoho investujú.
Marketingová stratégia podujatia – Hľadám sponzora
S potenciálnymi sponzormi podrobne prediskutujte svoju marketingovú stratégiu podujatia vrátane informácií o tom, aké typy médií plánujete použiť. V tomto bode sa potenciálnych sponzorov opýtajte na ich propagačné aktivity a pokúste sa zistiť, či môžete zosúladiť stratégie vášho nadchádzajúceho podujatia s ich existujúcimi stratégiami. Je to dobrý spôsob, ako si vytvoriť vzťah so sponzormi a médiami.
Budovanie vzťahov – Hľadám sponzora
Namiesto toho, aby ste sponzorom tvrdo podsúvali ich sponzorské peniaze, buďte v návrhu podujatia čo najviac empatickí voči ich želaniam a potrebám. V snahe o sponzorstvo budete oveľa úspešnejší, ak bude vidieť, že vám skutočne ležia na srdci potreby vašich sponzorov, ako aj vaše vlastné. Peniaze zadarmo – 11 tipov na peniaze zadarmo
Vytvárajte situácie, ktoré sú výhodné pre obe strany, kedykoľvek môžete.
Následné kroky po predložení návrhu
Po predložení návrhu na podujatie nezabudnite na včasné následné kroky. Akokoľvek dôležitá môže byť pre vás vaša nadchádzajúca firemná udalosť, je nepravdepodobné, že bude ich hlavnou prioritou. Hľadám sponzora.
Je v poriadku, ak si so sponzormi podujatia preberiete rutinu následných opatrení, aby boli súčasťou procesu. Prediskutujte napríklad, kedy a ako budete s nimi nadväzovať ďalšie kroky – potom sa uistite, že ste spoľahliví a dodržiavate plán. Potom sa uistite, že ste spoľahliví a dodržiavate harmonogram. Už len toto vám výrazne pomôže pri budovaní vzťahov a zabezpečovaní sponzorov podujatia. Svadba.
Rozmaznávajte svojich sponzorov
Po tom, ako ste si dali tú námahu so zabezpečením sponzora, uistite sa, že je o neho postarané aj na samotnom podujatí. Dajte im pocit dôležitosti a starostlivosti a venujte im pozornosť, ktorú si zaslúžia.
Ak to zdroje dovoľujú, prideľte našim sponzorom počas podujatia člena tímu, aby mali osobu, ktorá sa im bude venovať. Hľadám sponzora.
Zverejnenie podujatia – Hľadám sponzora
Nakoniec je dôležité zabezpečiť, aby sa sponzori podujatia plne zapojili do hodnotenia po skončení podujatia. Uistite sa, že chápu, že ich návratnosť investície do sponzorovania vášho podujatia je pre vás mimoriadne dôležitá.
Opýtajte sa ich na názor, čo bolo na vašom podujatí dobré a čo sa im osvedčilo. Tiež na to, čo by sa podľa nich mohlo zlepšiť pre budúce podujatia. Nezabudnite im poslať poďakovanie alebo darček a pozvať ich na ďalšie podujatie. Hľadám sponzora.
Uplatnením týchto desiatich tipov na získanie sponzorov podujatí. Pre vašu ďalšiu špeciálnu udalosť určite pribijete oveľa lepšiu návratnosť investícií vďaka vzájomne výhodnému sponzoringu podujatí.