Uncategorized @sk

Čo jesť pri cukrovke a čomu sa vyhnúť

Čo jesť pri cukrovke. Najlepšie a najhoršie potraviny pri cukrovke. Pri cukrovke veľmi záleží na výbere potravín. Niektoré sú lepšie ako iné. Nič nie je úplne zakázané. Dokonca aj položky, ktoré by ste mohli považovať za „najhoršie“, môžu byť príležitostnými pochúťkami – v malých množstvách. Z hľadiska výživy vám však nepomôžu a cukrovku najľahšie zvládnete, ak sa budete držať hlavne tých „najlepších“ možností.

 

Čo jesť pri cukrovke a čomu sa vyhnúť

 

Čo jesť pri cukrovke a čomu sa vyhnúť

 

Škroby

 

Vaše telo potrebuje sacharidy. Chcete si však vyberať múdro. Tento zoznam použite ako pomôcku. Čo jesť pri cukrovke.

 

Najlepší výber

 

  • Celozrnné obilniny, napríklad hnedá ryža, ovsené vločky, quinoa, proso alebo amarant
  • Pečené sladké zemiaky
  • Výrobky z celých zŕn bez pridaného cukru (alebo s veľmi malým množstvom cukru)

 

Najhoršie voľby

 

  • Spracované obilniny, ako je biela ryža alebo biela múka
  • Obilniny s malým množstvom celých zŕn a veľkým množstvom cukru
  • Biely chlieb
  • Hranolky
  • vyprážané tortilly z bielej múky

 

Zelenina

 

Zelenina

 

Naložte sa! Získate vlákninu a veľmi málo tuku alebo soli (ak ich nepridáte).  Nezabudnite, že zemiaky a kukurica sa počítajú ako sacharidy.

 

Najlepší výber

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

 

  • Čerstvá zelenina, konzumovaná surová alebo mierne dusená, pečená alebo grilovaná
  • Obyčajná mrazená zelenina, ľahko pripravená v pare
  • Zelenina, ako je kapusta, špenát a rukola. Ľadový šalát nie je taký skvelý, pretože má nízky obsah živín.
  • Konzervovaná zelenina s nízkym obsahom sodíka alebo nesolená zelenina
  • Vyberajte si rôzne farby: tmavú zelenú, červenú alebo oranžovú (myslite na mrkvu alebo červenú papriku), bielu (cibuľa) a dokonca aj fialovú (baklažány). Americké smernice z roku 2015 odporúčajú 2,5 šálky zeleniny denne.

 

Najhoršie voľby

 

  • Konzervovaná zelenina s veľkým množstvom pridaného sodíka
  • zelenina pripravená s veľkým množstvom pridaného masla, syra alebo omáčky
  • Uhorky, ak potrebujete obmedziť sodík. Inak sú uhorky v poriadku.
  • Kyslá kapusta z rovnakého dôvodu ako uhorky. Obmedzte ju, ak máte vysoký krvný tlak.

 

Ovocie – Čo jesť pri cukrovke

 

Dodávajú sacharidy, vitamíny, minerály a vlákninu. Väčšina z nich má prirodzene nízky obsah tuku a sodíka. Majú však tendenciu obsahovať viac sacharidov ako zelenina.

 

Najlepšia voľba

 

  • Čerstvé ovocie
  • Obyčajné mrazené ovocie alebo ovocie konzervované bez pridaného cukru
  • džem alebo konzervy bez cukru alebo s nízkym obsahom cukru
  • jablková omáčka bez pridaného cukru

 

Najhoršie voľby

 

  • Konzervované ovocie s vysokým obsahom cukrového sirupu
  • Žuvacie ovocné rolky
  • Bežné džemy, marmelády a konzervy (pokiaľ nemáte veľmi malú porciu)
  • Sladená jablková omáčka
  • Ovocný punč, ovocné nápoje, ovocné šťavy

 

Proteín – Čo jesť pri cukrovke

 

Proteín - Čo jesť pri cukrovke

 

Na výber máte veľa možností vrátane hovädzieho, kuracieho, rybieho, bravčového, morčacieho mäsa, morských plodov, fazule, syra, vajec, orechov a tofu.

 

Najlepší výber

 

  • Rastlinné bielkoviny, ako sú fazuľa, orechy, semená alebo tofu
  • Ryby a morské plody
  • Kuracie mäso a iná hydina (ak je to možné, vyberte si mäso z pŕs.)
  • Vajíčka a nízkotučné mliečne výrobky
  • Ak jete mäso, dbajte na nízky obsah tuku. Z hydiny odstráňte kožu.
  • Mastné vlasy : 5 domácich liekov

 

Snažte sa do jedálnička zaradiť aj rastlinné bielkoviny z fazule, orechov alebo tofu, aj keď nie ste vegetarián alebo vegán. Získate tak živiny a vlákninu, ktoré sa v živočíšnych produktoch nenachádzajú.

 

Najhoršie možnosti

 

  • Vyprážané mäso
  • Kusy mäsa s vyšším obsahom tuku, ako sú rebrá
  • Bravčová slanina
  • Bežné syry
  • Hydina s kožou
  • Smažené ryby
  • Smažené tofu
  • Fazuľa pripravená na masti
  • Mliečne výrobky
  • Majte nízky obsah tuku. Ak si chcete dopriať, nechajte si malú porciu.

 

Tuk

 

Najlepší výber

 

  • 1 % alebo odstredené mlieko
  • nízkotučný jogurt
  • nízkotučný tvaroh
  • Nízkotučná alebo odtučnená kyslá smotana

 

Najhoršie voľby

 

  • Plnotučné mlieko
  • Jogurt
  • Bežný tvaroh
  • Kyslá smotana
  • Bežná zmrzlina
  • Polotučná zmrzlina
  • Tuky, oleje a sladkosti
  • Je ťažké im odolať. Je však ľahké sa ich prejesť a pribrať, čo sťažuje zvládanie cukrovky.

 

 

Najlepšia voľba

 

Prírodné zdroje rastlinných tukov, ako sú orechy, semienka alebo avokádo (majú vysoký obsah kalórií, preto si dávajte malé porcie).

Potraviny, ktoré vám dodajú omega-3 mastné kyseliny, ako je losos, tuniak alebo makrela.

Rastlinné oleje, napríklad repkový, hroznový alebo olivový.

 

Najhoršie voľby

 

  • Všetko, čo obsahuje trans-tuky. Je škodlivý pre vaše srdce. Skontrolujte zoznam zložiek, či neobsahuje „čiastočne hydrogenovaný“ tuk, aj keď je na etikete uvedené, že obsahuje 0 gramov transmastných kyselín.
  • Veľké porcie nasýtených tukov, ktoré pochádzajú najmä zo živočíšnych produktov, ale sú aj v kokosovom a palmovom oleji. Opýtajte sa svojho lekára, aký by mal byť váš limit, najmä ak máte srdcové ochorenie aj cukrovku.
  • Portugalské plemená psov 8 plemien z Portugalska

 

Nápoje Čo jesť pri cukrovke

 

Nápoje Čo jesť pri cukrovke

 

Keď si dáte obľúbený nápoj, môžete do seba dostať viac kalórií, cukru, soli alebo tuku, ako ste očakávali. Čítajte etikety, aby ste vedeli, čo obsahuje jedna porcia.

 

Najlepší výber

 

  • Voda bez príchute alebo ochutená perlivá voda
  • Nesladený čaj s plátkom citróna alebo bez neho
  • Ľahké pivo, malé množstvo vína alebo neovocné miešané nápoje
  • Káva, čierna alebo s pridaným nízkotučným mliekom a náhradou cukru

 

Najhoršie voľby

 

  • Bežné limonády
  • Bežné pivo, ovocné miešané nápoje, dezertné vína
  • Sladený čaj
  • Káva s cukrom a smotanou
  • Ochutené kávy a čokoládové nápoje
  • Energetické nápoje

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button