Ako vymyslieť názov firmy – 12 tipov
Ako vymyslieť názov firmy 12 tipov. Ako vymyslieť názov firmy 12 tipov. Nájdenie správneho názvu pre váš startup môže mať významný vplyv na váš úspech. Nesprávny názov môže spôsobiť ešte horšie veci, než len to, že sa vám nepodarí nadviazať kontakt so zákazníkmi; môže tiež viesť k neprekonateľným obchodným a právnym prekážkam.
Obsah článku:
Ako vymyslieť názov firmy
Naopak, jasný a silný názov môže byť mimoriadne užitočný pri vašom úsilí o marketing a budovanie značky. Tu je 12 užitočných návrhov, ako vymyslieť víťazný názov pre vašu firmu:
1. Vyhnite sa ťažko vysloviteľným názvom.
Nechcete, aby boli potenciálni zákazníci zmätení z toho, ako nájsť vašu firmu na internete. (Nikdy som nepochopil, prečo sa ako názov stránky na zdieľanie fotografií presadil názov „Flickr“). Chcete sa vyhnúť tomu, aby ste museli neustále opravovať nesprávne napísanú verziu svojho názvu. Buďte jednoduchí.
2. Nevyberajte si názov, ktorý by mohol byť obmedzujúci, keď sa vaša firma rozrastie.
Výber príliš úzkeho názvu vám môže v budúcnosti spôsobiť problémy. Predstavte si, že by si Jeff Bezos vybral názov „OnlineBooks“ namiesto „Amazon“. Ako vymyslieť názov firmy. Vyhnite sa teda názvom ktoré obmedzujú váš dosah. Nechcete obmedziť svoje podnikanie na konkrétny produkt alebo konkrétne mesto.
3. Vykonajte dôkladné vyhľadávanie na internete.
Keď ste si určili názov, ktorý sa vám páči, vykonajte internetové vyhľadávanie tohto názvu. Najčastejšie zistíte, že tento názov podniku už používa niekto iný. Aj keď to nebude úplná prekážka, malo by vás to pozastaviť.
4. Získajte názov domény .com. Ako vymyslieť názov firmy.
Jednoznačne uprednostňujem, aby ste pre svoju firmu zabezpečili názov domény „.com“ pred alternatívami, ako sú .net, .org, .biz alebo iné možné prípony domén. Ako vymyslieť názov firmy. Zákazníci majú tendenciu spájať si názov .com so zavedenejším podnikom. Nepochybne už niekto vlastní váš požadovaný názov .com, ale mnohí majitelia domén sú ochotní predať svoj názov za správnu cenu.
O získaní požadovaného názvu .com uvažujte ako o obchodnej investícii. Dostupnosť názvu domény si môžete overiť na stránkach, ako je GoDaddy.com alebo NetworkSolutions.com, a ak je názov domény obsadený, často môžete pomocou nástroja „Whois“ na stránkach GoDaddy alebo Network Solutions vypátrať vlastníka názvu domény a zistiť, či je ochotný ho predať.
Nezabudnite tiež uchytiť požadovaný názov firmy na populárnych stránkach sociálnych médií, ako sú Facebook, Twitter a Pinterest.
5. Použite názov, ktorý vyjadruje nejaký význam. Ako vymyslieť názov firmy.
V ideálnom prípade chcete, aby názov firmy vyjadroval niečo zmysluplné a pozitívne, čo súvisí s vaším podnikaním. Dokážu ľudia okamžite pochopiť, o čom je vaša firma? Hoci nezmyselné názvy ako „Google“, „Yahoo“ alebo „Zappos“ majú vďaka svojej chytľavosti určitú príťažlivosť, tieto druhy názvov vás budú stáť oveľa viac, aby ste si vytvorili značku.
Medzi príklady jasných, jednoduchých a zaujímavých názvov domén patria Canny.com, Cling.com, Afire.com a Administer.com. Názov domény ako „OnlineTickets.com“ je geniálny, pretože vyjadruje význam podniku a je užitočný na účely optimalizácie pre vyhľadávače.
6. Vykonajte vyhľadávanie ochranných známok. Ako vymyslieť názov firmy.
Vykonajte vyhľadávanie na stránke USPTO.gov, aby ste získali predstavu o tom, či môžete pre názov získať ochrannú známku alebo známku služieb.
7. Vykonajte vyhľadávanie na štátnom sekretariáte.
Keďže pravdepodobne budete chcieť svoju firmu štruktúrovať ako spoločnosť alebo LLC, mali by ste vykonať vyhľadávanie v záznamoch štátneho tajomníka, aby ste sa uistili, že váš názov nebude zameniteľne podobný už zaregistrovanému obchodnému názvu. Ak je príliš podobný existujúcemu názvu, štátny tajomník vám nemusí povoliť jeho registráciu. S takýmto vyhľadávaním vám môže pomôcť váš podnikový právnik.
8. Posúďte, či je názov chytľavý.
Samozrejme, nechcete pre svoju firmu nudný názov, ale nechcete si vybrať ani niečo, čo je príliš „mimo“. Chcete, aby vaši zamestnanci vedeli bez zaváhania povedať. Ako vymyslieť názov firmy, kde pracujú, a chcete, aby váš názov rezonoval s cieľovou skupinou. Ovocie s najväčším obsahom vody Top 10 ovocí.
9. Získajte spätnú väzbu na názov. Ako vymyslieť názov firmy.
Vymyslite 5 alebo 10 názvov a potom ich overte u priateľov, členov rodiny a dôveryhodných kolegov. Získajte spätnú väzbu aj od svojej cieľovej skupiny. A uistite sa, že názov nemá žiadne negatívne konotácie (ako napríklad keď spoločnosť GM pomenovala svoj nový model auta „Nova“ bez toho, aby si uvedomila, že názov v španielčine znamená „nejazdí“).
10. Uistite sa, že názov znie dobre, keď sa vysloví nahlas.
Niekedy sa zdá, že názvy sú na papieri v poriadku, ale pri vyslovení nahlas znejú hrozne. A ak sa vyslovuje nahlas, uistite sa, že ľudia nie sú zmätení, ako sa píše.
11. Využite dostupné zdroje na brainstorming názvov.
Existuje množstvo webových stránok, ktoré vám môžu pomôcť pri brainstormingu názvov. Účesy pre riedke vlasy.
12. Uistite sa, že ste s názvom osobne spokojní.
Ako majiteľ firmy budete musieť s názvom žiť dlhý čas, preto sa uistite, že ste s ním spokojní a veríte, že bude rezonovať u vašich zákazníkov. Venujte čas tomu, aby ste si ho od začiatku správne zvolili.