Životný štýl

Ako prestať fajčiť, 13 najúčinnejších rád

Chcete vedieť ako prestať fajčiť? Prestať s fajčením je niekedy obzvlášť náročné ale máme pre vás niekoľko rád ako prestať fajčiť.

 

1. Nájdite si dôvod prečo prestať fajčiť

 

 

Prestante fajčiť

 

Ak chcete mať motiváciu, musíte začať so silným osobným dôvodom. Môže to byť ochrana vašej rodiny pred pasívnym fajčením. Alebo zníženie pravdepodobnosti rakoviny pľúc, srdcových chorôb alebo iných stavov. Alebo vyzerať a cítiť sa mladšie. Vyberte si dôvod, ktorý je dostatočne silný na to, aby prevážil nutkanie zapáliť si.

 

2. Pripravte sa na to čo všetko vás čaká

 

Existuje viac než len odhodenie cigariet. Fajčenie je závislosť. Mozog je závislý od nikotínu. Bez neho to bude ťažké. Zoraďte podporu vopred. Opýtajte sa svojho lekára na všetky metódy, ktoré vám pomôžu, ako sú kurzy a aplikácie zamerané na odvykanie od fajčenia, poradenstvo, lieky a hypnóza. Buďte pripravení na deň, ktorý sa rozhodnete ukončiť.

 

3. Zvážte substitučnú liečbu nikotínom – Ako prestať fajčiť

 

Povedz nie cigaretám

 

Keď prestanete fajčiť, odvykaním od nikotínu vás môže bolieť hlava, ovplyvňovať náladu alebo míňať energiu. Túžba po „jednom potiahnutí “ je len ťažko odolateľná. Substitučná liečba nikotínom môže tieto nutkanie potlačiť. Štúdie ukazujú, že nikotínová guma, pastilky a náplasti zvyšujú vaše šance na úspech, pokiaľ sa chystáte prestať fajčiť.

 

4. Dozveďte sa viac o tabletkách na predpis

 

Lieky môžu obmedziť chute a môžu tiež spôsobiť, že fajčenie bude menej uspokojivé, ak si vezmete cigaretu. Iné lieky môžu zmierniť abstinenčné príznaky, ako sú depresia alebo problémy s koncentráciou.

 

5. Opierajte sa o svojich blízkych

 

dá sa okamžite prestať fajčíť

 

Povedzte svojim priateľom, rodine a ďalším ľuďom, že sa snažíte skončiť. Môžu vás povzbudiť, najmä keď vás láka zapáliť si.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

 

6. Dajte si pauzu – Ako prestať fajčiť

 

Jedným z dôvodov, prečo ľudia fajčia, je to, že nikotín im pomáha relaxovať. Po ukončení budete potrebovať nové spôsoby uvoľnenia. Možností je veľa. Môžete si zacvičiť, aby ste odfúkli, naladili sa na svoju obľúbenú hudbu, spojiť sa s priateľmi, dopriali si masáž alebo si našli čas na koníček. Počas prvých týždňov po ukončení fajčenia sa snažte vyhnúť stresovým situáciám. Ako prestať piť alkohol : 14 účinných rád.

 

7. Vyhýbajte sa alkoholu a iným spúšťačom

 

Ako prestať fajčiť

 

Keď pijete, je ťažšie držať sa svojho zákazu fajčenia. Skúste teda pri prvom odvykaní obmedziť alkohol. Rovnako tak, ak pri pití kávy často fajčíte, prepnite na niekoľko týždňov k čaju. Ak zvyčajne fajčíte po jedle, nájdite si radšej niečo iné, ako je čistenie zubov, prechádzku, textové správy s priateľmi alebo žuvačky.

 

8. Čistý dom – Ako prestať fajčiť

 

Keď už fajčíte poslednú cigaretu, zahoďte všetky popolníky a zapaľovače. Vyperte všetko, čo cíti dym, a vyčistite koberce, závesy a čalúnenie. Použite osviežovače vzduchu, aby ste sa zbavili tej známej vône. Ak ste v aute fajčili, vyčistite ho tiež. Nechcete vidieť ani cítiť nič, čo by vám pripomínalo fajčenie.

 

9. Aj keď zlyháte, prestaňte s fajčením znova

 

Mnoho ľudí to vyskúša niekoľkokrát predtým, ako sa nadobro vzdajú cigariet. Ak si zapalíte , nenechajte sa odradiť. Namiesto toho sa zamyslite nad tým, čo viedlo k vášmu relapsu, napríklad nad vašimi emóciami alebo prostredím, v ktorom ste sa nachádzali. Využite to ako príležitosť na zintenzívnenie záväzku ukončiť liečbu. Keď sa rozhodnete skúsiť to znova, nastavte si „dátum ukončenia“ v priebehu nasledujúceho mesiaca.

10. Pohybujte sa

 

Ako prestať fajčiť rady

 

Byť aktívny môže obmedziť túžbu po nikotíne a zmierniť niektoré abstinenčné príznaky. Ak chcete siahnuť po cigarete, obujte si radšej kolieskové korčule alebo joggingové topánky. Pomáha dokonca aj mierne cvičenie, napríklad prechádzka so psom alebo vytrhávanie buriny v záhrade. Kalórie, ktoré spálite, tiež odvrátia prírastok hmotnosti, keď prestanete fajčiť.

 

11. Jedzte ovocie a zeleninu – Ako prestať fajčiť

 

Nepokúšajte sa držať diétu, keď sa vzdáte cigariet. Príliš veľa deprivácie sa môže ľahko vypomstiť. Snažte sa radšej robiť všetko jednoduché a snažte sa jesť viac ovocia, zeleniny, celozrnných výrobkov a chudých bielkovín. Sú dobré pre celé vaše telo. Plešatenie a ako mu čeliť , Vypadávanie vlasov u mužov

 

12. Vyberte si svoju odmenu – Ako prestať fajčiť

 

Popri všetkých zdravotných výhodách patrí medzi výhody vzdania sa cigariet aj všetky peniaze, ktoré ušetríte. Existujú online kalkulačky, ktoré zisťujú, o koľko budete bohatší. Odmeňte sa tým, že časť z toho miniete na niečo zábavné.

 

13. Pamätaj, že čas je na tvojej strane

 

Hneď ako skončíte, začnete mať okamžité zdravotné výhody. Už po 20 minútach sa váš srdcový rytmus vráti do normálu. Do jedného dňa tiež hladina oxidu uhoľnatého v krvi zapadne späť na svoje miesto. Už za 2 – 3 týždne začnete znižovať pravdepodobnosť infarktu. Z dlhodobého hľadiska tiež znížite svoju šancu na rakovinu pľúc a ďalšie druhy rakoviny.

 

Dá sa prestať fajčiť zo dňa na deň? Ako prestať fajčiť

 

dá sa okamžite prestať fajčíť

 

Ak sa pýtate či sa dá prestať fajčiť zo dňa na deň? Odpoveď je áno určite sa dá prestať fajčiť zo dňa na deň.

 

Nezabudnite dať Palec hore na našej 👉 fb stránke TOPDEN 👍

 

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button